2009-09-02

Kallt vid ekvatorn

Hej!
Antligen funkar internet:) eller rattare sagt, strommen i datasalen! Det kanns helt galet att vi bara varit har sedan fredag natt, med allt viredan hunnit med. En sak jag aldrig trodde var att jag skulle frysa vid ekvatorn! Men sa ar vi ratt hogt uppe i bergen... en bra sak ar att myggen inte heller trivs i denna kyla, sa ingen risk for Malaria:) Allt ar sa anorlunda har! Haftig med banantrad utanfor fonstren, apor som hanger i traden. Vi fick redan pa sondagen uppleva ett traditionellt tanzaniansk brollop, hur haftigt som helst! Sjukhuset ar galet olikt det man ar van vid. Det var kanske lite magstarkt att placera oss pa operation forsta arbetsdagen... tur att Klara var med och fangade mig nar jag svimmade:) Imorgon sak vi fa folja med till mindre satelit-byar och dela ut filtar och klader till hemlosa barn. Ska bli valdigt intressant men sakert mycket sorgligt. Glad att jag packat med mig: reselakan (tack Ivars och susanne!!), pannlampa, foton (tack Elin och David!!), fejkfoppatofflor- bra till allt, speciellt badrummet.... underhallning till kvallarna (blir morkt 19.00, efter det haler man sig inne).
Masor av kramar till er alla!
Kristina

7 kommentarer:

Fia sa...

Va, är du redan där?! Vi skulle ju träffas innan ju. Tiden går så fort och det är svårt att hinna med, jag vet. Se nu till att uppdatera bloggen ofta, och var rädd om dig!

Kram Fia

Anonym sa...

Vad härligt att höra av dig gumman! Ska följa din blogg med iver! Fantastiskt att veta att uppdateringar kommer när det går! Massor av kramar från oss alla och sköt om dig!!! /Anna

Elin sa...

Som jag skrev till Silvia på FB, klart att våran Kickan blir bjuden på bröllop det första hon gör där nere. Så kul att höra hur du har det, ser fram emot att få se en massa bilder och höra historier när du kommer hem. Ha det superbra! KRAM

Elin E sa...

Vad härligt att ha hittat din blogg så jag kan följa dina spännande äventyr! /Kramar

Josefine sa...

Vad bra att du har en blogg! Då kan vi följa era äventyr där nere. Svimmade du på operation? Vad jobbigt... Det är tomt utan dig här i c-uppsats djungeln.
Många kramar Josefine.

Hanna E sa...

Då har du frusit vid ekvatorn, svimmat på operation och resten blir en barnlek. Tänker på dig!

Hanna

Anonym sa...

Kraaam! Skönt att höra lite om hur du har det och bra att du har nån som tar emot dig när du svimmar, det borde alla ha :)
/Maria