2009-10-02

Skoooont med helg!

Helloooooo!
Vilken vecka, det har ar forsta gangen sn vi kom hit som vi verkligen kanner behovet av helg. Det har varit bra, fatt en massa gjort, traffat riktigt trevligt folk osv, men nu har allvaret med c-uppsatsen kommit igang. Sjukhuset at otroligt mycket storre an den forra, och har mycket mer resurser. Det ar dock fortfarande valdigt mycket som skiljer sig fran hur det ar hemma. Har varit pa barnavdelningen hela veckan, mycket fortranger man pa en gang, lite radd for hur mycket som kommer komma tilbaka och spoka ig nar jag ar ater i mitt trygga hem i Sverige. Som tur ar har jag Klara och andra trevliga utbytesstudenter vi lart kanna denna vecka. I tisdags akte vi 24st muzungus (vita) in till stan och at ute, det var hur mysigt som helst! Ska traffa de igen ikvall for lite forfest, om vi orkar hanger vi aven med ut till ostafrikas storsta nattklubb laliga:) Kan handa att vi tar det en annan gang efersom vi ska up tidigt for att aka med hollandskorna fran Machame till Marangu, en annan bergsby pa andra sidan Kilimanjaro. Dar ska vi kunna hyra en guide for billiga pengar som ska ta oss pa vandring till ett fint vattnenfall och lite annat smatt och gott. Nu kanns det som att tiden verkligen flyger ifran oss, helt galet att vi aker pa safari redan nasta onsdag:)
Huset vi bor i ar supermysigt och otroligt mycket fraschare an i Machame. Borjar vanja mig vid studentkorridorslivet igen. Har fatt fin assistans av riktigt gulliga sjukskoterskor pa avdelningen sista tva dagarna, sa just nu kanns det hoppfullt med det mesta.
Kramisar Kickan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter underbart, tufft och äventyrligt syrran. Fortsätt skriv dagbok så ska nog inga spöken komma. Du är bäst!

Anonym sa...

Roligt att läsa om allt du får vara med om, mycket bra erfarenheter. Världen är fortfarande en mycket spännande plats att vara på, även om det känns som om den har blivit mindre med allt billigt flyg överallt. När jag var ung var det en lyx att kunna flyga överhuvudtaget.
Massor av kramar/Peter Z

lisa sa...

Hej Vännen!
Å vad det låter som du har det bra! Jag är så glad för din skull!
Jag o A har varit på vår lilla bröllops-weekend i Roma förra helgen! Det var helt fantastiskt, bästa resan! På dagarna strosade vi omkring, var lite kulturella, tog långluncher på uteserveringar (det var typ 25 grader) och på kvällarna käkade vi bamsemiddagar. Det var verkligen ljuvligt, nu vill jag bara göra vuxenweekends med min amore hela tiden!
Fortsätter läsa din blogg med spänning!
Ha det bäst!
Kramar, Lisa
Ps. Jag hade exakt samma story med papaya som du när jag var i Thailand: från pest till total-craving!

lisa sa...

Hej Vännen!
Å vad det låter som du har det bra! Jag är så glad för din skull!
Jag o A har varit på vår lilla bröllops-weekend i Roma förra helgen! Det var helt fantastiskt, bästa resan! På dagarna strosade vi omkring, var lite kulturella, tog långluncher på uteserveringar (det var typ 25 grader) och på kvällarna käkade vi bamsemiddagar. Det var verkligen ljuvligt, nu vill jag bara göra vuxenweekends med min amore hela tiden!
Fortsätter läsa din blogg med spänning!
Ha det bäst!
Kramar, Lisa
Ps. Jag hade exakt samma story med papaya som du när jag var i Thailand: från pest till total-craving!