2009-09-05

Fran ett internet cafe i Moshi

Hej!
Vad roligt att se att folk laser min blogg:)
Nu sitter vi i Moshi, narmaste staden. Har atit godaste indiska maten i mitt liv till lunch, sett att det finns massor av saker jag vill kopa med mig hem, och kommit i kontakt med en safari vi forhoppningsvis aker pa nasta vecka:)
Igar hade vi fredagsbio i var lilla bungalow, sag The notebook fran min mini-datorskarm och drack coca-cola. Blir en mysig tradition att se fram emot. Glomde bort flera ganger att vi var sa langt hemifran. Vi har borjat anpassa oss valdigt bra nu till hemmet och omgivninen, kulturen...
Kan till och med aka Dala-Dala utan att vara livradd... Det ar minibussar som de proppar med 10 pers mer an vad man tror far plats. De aker mellan olika orter for valdigt billig penning (kostar oss 7 sek att aka 2,5 mil fran dar vi bor i Machame till Moshi) men tar valdigt lang tid da de stannar overallt langs vagen och plockar upp folk, det far alltid plats med fler...
Kanns skont med helg, som att vara pa semester! Imorgon ska vi vandra upp till ingangen till Kilimanjaros Nationalpark, 4km rakt uppat fran dar vi bor.
Oj nu ar tiden slut for var dator, aterkommer nar jag kan!!
Kram pa er alla!!

4 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt att höra av dig. Och lugnande att läsa att du är vid så gott mod. Tänker på dig! Kramar.

Anna S sa...

Vad kul att kunna följa dig här!

Kram

Anonym sa...

Sorry I called right after Magnus:)
Your adventures are a delight to read and I´m glad you finally watched The notebook. Well what did you think? I love and miss you!
Silvia

Kickan sa...

We liked the movie Silvia, apart from one scene near the end, they could have made it abit shorter, but was real nice with the hours of verklighetsflykt!!
Talk to u tomorrow!!